fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Razvojni miljokazi

Motorički razvoj

  • Stoji na jednoj nozi 10 i više sekundi.
  • Skakuće, izvodi kolut naprijed.
  • Ljulja se i penje.
  • Počinje poskakivati.
  • Crta trokut i ostale geometrijske likove prema predlošku.
  • Crta čovjeka s tijelom.
  • Piše nekoliko slova.
  • Samostalno se odijeva.
  • Koristi žlicu, vilicu i ponekad tupi nož.
  • Samostalno koristi wc.
  • Hoda prema natrag.

Kognitivni razvoj

  • Broji 10 ili više predmeta.
  • Imenuje bar 4 boje.
  • Bolje razumije koncept vremena.
  • Poznaje stvari iz svakodnevne upotrebe (novac, hranu, uređaje).

Govorno-jezični razvoj

  • Prisjeća se dijelova priče.
  • Govori kompleksnije rečenice.
  • Koristi buduće vrijeme.
  • Prepričava priče.
  • Poznaje vlastito ime i adresu.
  • Ispituje „Kad?“, „Zašto?“ i „Kako?“.
  • Koristi riječi poput „mogu“, „hoću“.
  • Uzrok imenuje kao „jer“, „budući da“.
  • Razumije upute koje se sastoje od tri dijela.
  • Razumije komparative poput velik, veći, najveći.
  • Voli slušati duge priče (može pogrešno shvatiti sadržaj).
  • Razumije slijed događaja (npr. prvo zatvorimo odvod, zatim pustimo vodu, pa se na kraju idemo kupati).

Socijalni i emocionalni razvoj

  • Pokušava ugoditi vršnjacima.
  • Želi biti poput svojih prijatelja.
  • Uglavnom prihvaća pravila.
  • Rado pjeva, pleše i glumi.
  • Samostalnije je i samo odlazi do susjeda u zgradi.
  • Razlikuje maštu od zbilje.
  • Ponekad je vrlo zahtjevno, a nekad vrlo kooperativno.
  • Počinje razumjeti moral (je li nešto fer, dobro ili loše).
  • Uspoređuje se s drugima.
  • Razvija prijateljstva.
  • Uključuje se u imaginarnu igru s drugom djecom (igre kuće ili presvlačenja).
  • Igra sve više nalikuje stvarnim događajima.

Simptomi rizika

  • Vrlo je plašljivo.
  • Vrlo je agresivno.
  • Ne može se odvojiti od roditelja bez značajnog protesta.
  • Pažnja mu je kraća od pet minuta, te ga se lako omete.
  • Pokazuje minimalan ili nikakav interes za igru s drugom djecom.
  • Općenito ne pokazuje reakcije na ljude.
  • Rijetko mašta.
  • Većinu vremena je tužno ili nesretno.
  • Uključuje se u mali broj aktivnosti.
  • Izbjegava djecu ili odrasle.
  • Ne pokazuje raznolike emocije.
  • Ima teškoće u hranjenju ili spavanju.
  • Ne razlikuje maštu od zbilje.
  • Vrlo je pasivno.
  • Ne razumije jednostavne upute.
  • Ne zna vlastito ime i prezime.
  • Ne koristi množinu ili prošlo vrijeme dok govori.
  • Ne prepričava doživljaje.
  • Ne slaže toranj od 6 do 8 kocaka.
  • Nerado koristi olovke ili bojice.
  • Ima teškoće u svlačenju odjeće.
  • Ne pere zube samostalno.
  • Ne pere ruke samostalno.