fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Razvojni miljokazi

Motorički razvoj

  • Skakuće i stoji na jednoj nozi oko 5 sekundi.
  • Samostalno hoda uz i niz stepenice.
  • Baca loptu preko glave.
  • Najčešće uhvati loptu kad mu se baci.
  • Spretno hoda unaprijed i unatrag.
  • Prema predlošku crta kvadrat.
  • Crta čovjeka s 2-4 dijela tijela.
  • Pokušava rezati škarama.
  • Pokušava koristiti vilicu.
  • Pravilno drži olovku.
  • Otkopčava gumbe.
  • Pokušava zavezati cipele, zakopčati gumbe ili patentne zatvarače iako još uvijek treba pomoć.
  • Svlači se.
  • Uz pomoć pere zube.
  • Gradi toranj od 7-9 kocaka.
  • Slaže slagalicu od 4-12 komada.
  • Prelijeva tekućinu iz malog lončića.
  • Pokušava poskakivati.
  • Trči oko prepreka.
  • Hoda po liniji.
  • Samostalno se spušta niz tobogan.

Kognitivni razvoj

  • Imenuje nekoliko boja.
  • Razumije koncept brojanja.
  • Bolje razumije vrijeme.
  • Prisjeća se priča.
  • Razumije pojmove isto/različito.
  • Igra imaginarne igre.
  • Čeka na red.
  • Razumije pojmove „veliko“, „malo“, „visoko“ i „nisko“.
  • Broji do 5.
  • Razlikuje stvarni od svijeta mašte.
  • Razumije koje situacije vode do sreće, tuge, ljutnje itd.
  • Razumije koncepte grupiranja i uparivanja predmeta.
  • Samostalno organizira predmete.
  • Poznaje dijelove cjeline (kao kriške kolača).
  • Traži informacije postavljanjem pitanja.
  • Koncentrira se na aktivnost 5 do 15 minuta.
  • Uči promatranjem i slušanjem objašnjenja odraslih.
  • Svjesno je prošlosti i sadašnjosti.

Govorno-jezični razvoj

  • Usvojilo je osnove gramatike.
  • Koristi rečenice od 5-6 riječi.
  • Razumljivo govori.
  • Prepričava priče.
  • Voli rimu i izmišljanje riječi.
  • Koristi prošlo vrijeme.
  • Postavlja direktna pitanja („smijem?“ „hoćeš li?“).
  • Traži objašnjenja pitanjima „što?“ i „zašto?“.
  • Prepričava iskustva.
  • Razumije uspoređivanje veličine (velik-veći).
  • Razumije odnose „ako...onda...“.
  • Pjeva i ponavlja pjesme.

Socijalni i emocionalni razvoj

  • Kraće vrijeme može biti odvojeno od roditelja.
  • Glumi kompleksnije aktivnosti (servira imaginarne kolače).
  • U igri ponekad surađuje s drugom djecom.
  • Preferira igru s drugom djecom.
  • Mijenja pravila tijekom igre.
  • Pokušava se nagoditi ("dati ću ti ovu igračku ako ti meni daš onu“).
  • Dijeli igračke ako ga se zamoli.
  • Voli igre s jednostavnim pravilima.
  • Vrlo je inventivno u igri.
  • Pronalazi rješenja za konflikte.
  • Samostalnije je.
  • Zamišlja da su mnoge nepoznate slike čudovišta.
  • Sebe doživljava kao cjelovitu osoba s tijelom, milima i osjećajima.
  • Često ne razlikuje između mašte i stvarnosti.
  • Samostalno pere ruke i na opomenu briše nos.

Simptomi rizika

  • Ne može baciti loptu preko glave.
  • Ne može poskakivati na mjestu.
  • Ne vozi tricikl.
  • Nepravilno drži olovku.
  • Teškoće šaranja.
  • Ne slaže toranj od kocaka.
  • Plače ako roditelj napusti prostoriju.
  • Ne pokazuje interes za igru s drugom djecom.
  • Ignorira drugu djecu.
  • Ne reagira na osobe izvan obitelji.
  • Ne mašta.
  • Opire se odijevanju ili spavanju.
  • Ne crta krug.
  • Ne koristi rečenice dulje od 3 riječi.
  • Neispravno koristi zamjenice „ja“ i „ti“.