fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Razvojni miljokazi

Motorički razvoj

  • Sigurno trči.
  • Sunožno skače.
  • Stoji na jednoj nozi uz pomoć.
  • Hoda na prstima.
  • Niže.
  • Pravilnije drži bojicu.
  • Crta krug.
  • Pokušava bojati unutar okvira.
  • Igra se plastelinom.
  • Samostalno se hrani.
  • Otvara vrata.
  • Drži čašu u jednoj ruci.
  • Samostalno pere ruke.
  • Presavija papir.
  • Baca loptu preko glave.
  • Pokušava uloviti veliku loptu.
  • Oblači cipele (ne veže ih).
  • Uz pomoć se odijeva.
  • Nema pelene.
  • Hoda uz stepenice izmjenjujući noge.
  • Vozi tricikl.

Kognitivni razvoj

  • Prepoznaje zvukove iz okoline.
  • Može se koncentrirati oko 3 minute.
  • Prisjeća se jučerašnjih događaja.
  • Prepoznaje što je hrana a što nije.
  • Broji (ali ne uvijek pravilno).
  • Razumije što znači „1“.
  • Razumije pojmove „sad“, „skoro“, „kasnije“.
  • U igri mijenja predmet za neki drugi (pravi se kao da je kocka auto).
  • Smije se smiješnim idejama (kao npr. da se pomuze pas).
  • Sam pregledava slikovnicu.
  • Uparuje predmet sa slikom predmeta.
  • Uparuje predmete koji imaju zajedničku funkciju.
  • Broji 2 do 3 predmeta.
  • Izbjegava neke opasnosti, kao vrući štednjak ili prometnu cestu.
  • Razumije jednostavne upute.
  • Imitira aktivnosti odraslih.
  • Imenuje bar jednu boju.
  • Vjeruje da se svijet okreće oko njega (zatvorit ću oči pa me nećeš vidjeti).

Govorno-jezični razvoj

  • Koristi rečenice od 3-5 riječi.
  • Postavlja kratka pitanja.
  • Koristi množinu (mačke, šeširi...).
  • Imenuje bar 10 poznatih predmeta.
  • Ponavlja jednostavne pjesmice.
  • Imitira kućanske poslove i pomaže pri jednostavnim zadacima.
  • Nema pelene.
  • Voli kad mu se čitaju priče.
  • Govori o osjećajima i mentalnim stanjima (npr. mislim)
  • Pokušava nasmijati ostale.
  • Razumije pojmove „ja“, „ti“, „on“.

Socijalni i emocionalni razvoj

  • Igra se u grupi od troje djece.
  • Srami se ako ga se uhvati da radi nešto što ne bi smio.
  • Dijeli uloge u igri (ti budi mama, ja ću biti tata).
  • Razumije je li dječak ili djevojčica.
  • Ustraje u vlastitim htjenjima i ne sluša odrasle.
  • Sebe karakterizira kao dobrog, zločestog, lijepog i sl.
  • Svjesno je vlastitih i tuđih emocija.
  • Ima promjene raspoloženja ili je plašljivo.
  • Agresivno je prema vršnjacima ili odraslima.
  • Promatra ili se kratko uključuje u igru s drugom djecom.
  • Bori se za vlastite igračke.
  • Počinje se igrati kuće.
  • Sudjeluje u jednostavnim grupnim aktivnostima kao pjevanje ili pljeskanje.

Simptomi rizika

  • Potpuno je ovisno o pomoći odrasle osobe pri odijevanju.
  • Potpuno je ovisno o pomoći odrasle osobe pri hranjenju.
  • Ne želi crtati priborom za crtanje.
  • Ne pokušava skočiti.
  • Ne trči.
  • Ne pokazuje interes za slikovnicu.
  • Većinu predmeta stavlja u usta.
  • Ne prepoznaje poznate predmete ili osobe na slikama.
  • Ne prepoznaje vlastiti lik na fotografiji.
  • Djeluje kao da ne primjećuje drugu djecu.